måndag 29 mars 2010

långhåringar...

Världens roligaste trio har blivit klippta. Det var deras mamma som passade på att under den tre veckor långa mastodont-vabben ta fram en av de bättre saxarna och klippa av en del av de gudomliga, ostyriga lockarna. Till mammans skräckblandade förtjusning ville även Jacob, som inte klippt sig på två år, bli uppiffad med saxen.

Jag tycker alltid att det är lite sorgligt när håret kommer dän, jag älskar Jonathans fylliga, blanka man, och Jacob och Milo har helt overkliga, trassliga korkskruvar... Dessutom är jag inte alls någon fantast av den där minimillitärlooken vissa småkillar verkar sporta, så det där med klippning är ett lite känsligt ämne. Nu blev det en miniklippning på Milo, bara en lug så att han kan se lite bättre, det kunde jag rättfärdiga för mig själv. Jacob fick den mest dramatiska makeovern, hela 20cm hår föll av, men han har ändå kvar så att det lockar sig ordentligt, men numera ser det mera ut som en liten bob än långt hippiehår.

En efterbild hae kanske varit på sin plats, men det ställde min trio inte upp på. Jag är hur som helst glad att jag kunde föreviga mina långhåriga killar innan svallet åkte av! Ännu gladare hade jag blivit om jag fattat hur man fick in bild även i den bakre ramen...





2 kommentarer:

Strömming sa...

Vilka sötingar!

OttoPippi sa...

:-) :-) :-)

(Förstår mig inte heller på det extremt korta håret påp små killar. Folk verkar vara maniskt rädda för långhåriga pojkar. Själv tycker jag det är aptufft!!!)