måndag 21 december 2009

Uppdaterat





Shoppen har uppdaterats med bland annat dessa skönheter, för den som behöver en sista minuten julklapp. Jag är löjligt nöjd med väskan som är i ett tyg jag verkligen älskar, och den lilla baskern i ljusblå flanell med söta nallebjörnar på. Det är så kul att bara sy fritt, inte behöva tänka på vem som ska ha vad, utan bara låta inspirationen flöda.

Förklädesklänningar har jag inte sytt massor av förr, en gång provade jag Gynthers mönster men fick det inte riktigt att funka, så efter mönsterkonstruktionskursen tänkte jag att det var dags att prova att göra ett helt eget mönster. Det är en hel del pill, men fint blir det, och himla kul när mönstret är ens eget från början till slut!

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Så jättemycket fint! Förstår att du är nöjd med väskan, den är grymt läcker!!

MemLin sa...

Hade missat att du hade en ny blogg. Läste förresten i Föräldrar och Barn igår och där fanns en liten notis om dig (storalillajshop) :-)