fredag 15 oktober 2010

lite nytt till milo





röda utslag betyder nya blöjor. bort med pul och in med ull. bort med pockets och in med formsydda igen. men bara blöjor. mammas blöjbyxor duger inte. det ska vara strömmings stickade. har ett par och hoppas på ett till. själv nöjer jag mig med att sy formsydda, dessa enligt mitt gamla mönster, men knäppt annorlunda. jag gillar varianten. den sitter bra. sydd med zorb i mitten, suger absurdmycket. tur för milo kissar ett antal dl varje natt. jag fattar inte hur, med tanke på att han inte dricker på natten?

7 kommentarer:

RÄVENoRÄKAN sa...

Fina färger!
Angående vätskan på natten, dricker han mycket välling just innan nattning? Eller värre, apelsinjuice? Sista tiden RÄKAN hade blöja på natten så kissande hon ofta i den innan hon somnade så då blev då såklart rätt blött fram på småtimmarna.

kalamajt sa...

Tack! Nej, han äter bara en banan innan har går och lägger sig, dricker varken välling eller juice - ett riktigt mysterium!

od Andulky sa...

Superfina!
Vi kissar våra barn när vi går och lägger oss, då är de torra hela natten :-).
/Anna

kalamajt sa...

Anna: ja det är kanske så jag skulle göra! jag kissar ju ändå alltid jacob innan jag går och lägger mig, fattar inte varför jag inte tänkt på det innan...

Ahlard sa...

Hejsan! Jag har försökt nå dig. Du får gärna maila mig:) Jättesöta blöjor. Kram /Johanna

Strömming sa...

Finfina blöjor! :D Och strömming jobbar på ett par till ullbrallor :)

kalamajt sa...

Åh, snälla strömming ♥