måndag 15 november 2010

varning: extremt beroendeframkallande

läste jag på någon sida om tygbindor. kul som gimmick, men inte sant någonstans, eller hur? fel. precis som med tygblöjor kan man bli helt insnöad på olika modeller, och framför allt mönster.

så när Emiliten skrev i ett inlägg att det gick bra att köpa tygbindeklipp av henne tog jag chansen, har länge suktat efter hennes snygga mönstrade flaneller. jag har inte sytt tygbindor i flanell förut, men det blir det definitivt mer av i fortsättningen. dessa är fyllda med två lager zorb, vilket gör dem tunna, men ändå med hög uppsugning. och säga vad man vill, men det är kul med fint mönstrade bindor i en liten söt påse. dessa blir det definitivt fler av.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina!!

Jenny sa...

Iiiii vad roligt att se "mina" tyger där, ser ju ut som mina tygbindor ju, har du gömt vingarna bakom eller syr du utan vingar?

:-)

kalamajt sa...

Jenny: ja, jag har helt fräckt kopierat din modell, ville gärna prova och de är skönare än de jag sydde innan (hoppas det är ok, det är bara för privat bruk)! Vingarna har jag knäppt på bilden, de är annars raka och spetsiga :)